衝突安全技術から見た自動車車体の現状と将来
Current and Future Status for Automobile Body Structure from the Perspective of Collision Safety Technology
- 提供方法
- 本サイト上にてダウンロード・閲覧可
- 形態
- 価格
- 一般価格(税込):¥1,100 会員価格(税込):¥880
- 文献番号
- 20244176
- 文献・情報種別
- 会誌「自動車技術」
Vol.78 No.3
- 掲載ページ
- 12-18(Total 7 p)
- 発行年月
- 2024年 3月
- 出版社
- (公社)自動車技術会
- 言語
- 日本語
書誌事項
カテゴリ | 最新のボデー構造とそれを支えるDX |
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カテゴリ(英) | Latest body structure and supporting DX 翻訳 |
著者 | 1) 槇 徹雄 |
著者(英) | 1) Tetsuo Maki |
勤務先 | 1) 東京都市大学 |
抄録 | 自動車の電動化による総走行距離を拡大するためには、電費改善が必要であり、衝突安全性能向上だけでなく車体の軽量化も避けては通れない重要な技術である。本報告では自動車車体の技術として材料技術や最適化のためのコンピュータ解析(機械学習)、車体構造で検討されるキーワードなど衝突安全技術全般に着目して自動車技術の動向を述べる。 |
抄録(英) | In order to expand the total driving distance of the vehicle through electrification, it is necessary to improve electricity consumption, and in addition to improving collision safety performance, the weight reduction of the vehicle body is also one of the most important technology that cannot be avoided. This report describes trends in automotive technology, focusing on collision safety technology in general, including material technology, computer analysis for optimization(machine learning), and keywords to be considered in vehicle body structure. 翻訳 |