側面衝突における乗員傷害低減のための車体構造技術
Body Structure Technology to Reduce Occupant Injuries in Side Collision
- 提供方法
- 本サイト上にてダウンロード・閲覧可
- 形態
- 価格
- 一般価格(税込):¥1,100 会員価格(税込):¥880
- 文献番号
- 20244183
- 文献・情報種別
- 会誌「自動車技術」
Vol.78 No.3
- 掲載ページ
- 62-68(Total 7 p)
- 発行年月
- 2024年 3月
- 出版社
- (公社)自動車技術会
- 言語
- 日本語
書誌事項
カテゴリ | 最新のボデー構造とそれを支えるDX |
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カテゴリ(英) | Latest body structure and supporting DX 翻訳 |
著者 | 1) 竹内 亮大郎, 2) 藤井 隆之, 3) 西田 拓郎 |
著者(英) | 1) Ryotaro Takeuchi, 2) Takayuki Fujii, 3) Takuro Nishida |
勤務先 | 1) 本田技術研究所, 2) 本田技術研究所, 3) 本田技研工業 |
抄録 | 側面衝突時の乗員傷害低減のために、Bピラーとドアビームについて荷重勾配を向上させる新構造を提案した。それぞれの単体試験を実施し、新構造の効果を確認した。新構造を搭載した車両のCAEモデルでシミュレーションを実施した結果、ダミーの加速度は56%低減し、新構造によって乗員傷害が低減する予測結果を得た。 |
抄録(英) | We developed the body structure technology to reduce occupant injuries. We proposed new structures to enhance the load gradient of the B-pillar and door beams. Test specimens of the door beam and B-pillar were fabricated, and the effect of enhancing the load gradient was verified by single unit tests. Full-car simulation with new structures showed that the load gradient of the car body was enhanced by 4.5 times compared to the conventional structure. The dummy acceleration was reduced by 56%, suggesting that the new structure can reduce occupant injuries. 翻訳 |