タイヤ放射音のメカニズム解析
An Analysis on Tire Noise Radiation
- 提供方法
- 本サイト上にてダウンロード・閲覧可
- 形態
- 価格
- 一般価格(税込):¥1,100 会員価格(税込):¥880
- 文献番号
- 20244186
- 文献・情報種別
- 会誌「自動車技術」
Vol.78 No.3
- 掲載ページ
- 84-89(Total 6 p)
- 発行年月
- 2024年 3月
- 出版社
- (公社)自動車技術会
- 言語
- 日本語
書誌事項
カテゴリ | ホットトピックス |
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カテゴリ(英) | Hot Topics 翻訳 |
著者 | 1) 高阪 文彦, 2) 藤井 宇, 3) 児玉 勇司 |
著者(英) | 1) Fumihiko Kosaka, 2) Hiroshi Fujii, 3) Yuji Kodama |
勤務先 | 1) ダッソーシステムズ, 2) 横浜ゴム, 3) 横浜ゴム |
抄録 | 近年の車外騒音規制は年々厳しくなってきておりタイヤ放射音の低減が求められてきている。一方でグリップ性能等のタイヤ基本性能も高い水準で満たす必要がある。それらを高い次元で両立するためにはタイヤ放射のメカニズムを理解することが重要である。本稿ではタイヤ放射音のメカニズムを、CAEモデルを用いて分析した。 |
抄録(英) | Due to the recent pass-by noise regulation, reduction of tire noise radiation is being required. On the other hand, other functionalities such as grip performance have to be also satisfied. In order to meet both requirements without undermining each other, understanding of how tire noise is generated is important so that designers can efficiently identify where they have to modify for meeting those requirements. In this paper, the mechanism of tire noise radiation is diagnosed using a tire radiation noise model created from a result of a rolling tire FE model then summarized the mechanism. 翻訳 |