高強度アルミニウム熱間鍛造の新プロセスの開発
Development of a New Process for Hot Forged High Strength Aluminum
- 提供方法
- 本サイト上にてダウンロード・閲覧可
- 形態
- 価格
- 一般価格(税込):¥1,100 会員価格(税込):¥880
- 文献番号
- 20244251
- 文献・情報種別
- 会誌「自動車技術」
Vol.78 No.4
- 掲載ページ
- 84-88(Total 5 p)
- 発行年月
- 2024年 4月
- 出版社
- (公社)自動車技術会
- 言語
- 日本語
書誌事項
カテゴリ | ホットトピックス |
---|---|
カテゴリ(英) | Hot Topics 翻訳 |
著者 | 1) 堀井 元気 |
著者(英) | 1) Genki Horii |
勤務先 | 1) トヨタ自動車 |
抄録 | 自動車の足回り部品であるステアリングナックルは,軽量化を目的に鋳鉄製から高強度アルミ鍛造製に置き換えられてきた.しかし,従来のアルミ鍛造プロセス(T6プロセス)は熱処理プロセスの特性上,CO2排出量が多く,高強度化が困難という課題があった.そこで,低CO2かつ高強度化が可能な新プロセスを開発し,量産化した. |
抄録(英) | Steering knuckles, which are automotive suspension parts, have been being replaced from cast iron to forged high strength aluminum for weight reduction. However, the conventional aluminum forging process (T6 process) has issues that a large amount of CO2 is emitted and it is difficult to increase strength, due to the characteristics of the heat treatment process. Therefore, we developed a new process that achieves low CO2 emission and high strength, and began mass production. 翻訳 |