吸気管噴射用マルチホールノズルの噴霧微粒化過程(第2報)
Atomization Process in Multi-hole Nozzle Spray for Port Fuel Injection (Second Report)
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- 文献番号
- 20214261
- 文献・情報種別
- 自動車技術会論文集
Vol.52 No.3
- 掲載ページ
- 677-682(Total 6 p)
- 発行年月
- 2021年 5月
- 出版社
- (公社)自動車技術会
- 言語
- 日本語
書誌事項
カテゴリ | 研究論文 |
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カテゴリ(英) | ResearchPaper 翻訳 |
著者 | 1) 西村 佳那子, 2) 松田 大, 3) 松村 恵理子, 4) 千田 二郎 |
著者(英) | 1) Kanako Nishimura, 2) Dai Matsuda, 3) Eriko Matsumura, 4) Jiro Senda |
勤務先 | 1) 同志社大学大学院, 2) 同志社大学大学院, 3) 同志社大学, 4) 同志社大学 |
抄録 | 吸気管噴射用マルチホールノズルの噴霧微粒化過程の解明を目的とし,粒子追跡法を適用することにより液滴の動的特性について調査した.その結果,燃料液滴の分散角は液滴径によって異なることがわかった.また,液滴の分散方向は噴射条件の影響を大きく受け,噴射後の気液相互作用の影響は少ないことがわかった. |
抄録(英) | In this paper, the dynamic characteristics of fuel spray droplet of multi-hole nozzle for port fuel injection were investigated by applying Particle Tracking Velocimetry (PTV) method. The nozzle angle, injection differential pressure, and atmosphere density were selected as experimental parameters, and the Weber number and dispersion angle of the fuel droplets were measured. The results show that the dispersion angles of the fuel droplets are different depending on the droplet size. Also, the direction of droplet dispersion is greatly influenced by injection conditions, and less influenced by the gas-liquid interaction after injection. 翻訳 |