大型トラックのxEV化の可能性検討(第1報)
Study on Possibilities of Heavy Duty xEV Trucks (First Report)
- 提供方法
- 他サイトにて提供・販売
- 入手方法の確認はこちら
- 文献番号
- 20214424
- 文献・情報種別
- 自動車技術会論文集
Vol.52 No.4
- 掲載ページ
- 750-755(Total 6 p)
- 発行年月
- 2021年 7月
- 出版社
- (公社)自動車技術会
- 言語
- 日本語
書誌事項
カテゴリ | 研究論文 |
---|---|
カテゴリ(英) | ResearchPaper 翻訳 |
著者 | 1) 佐々木 正和 |
著者(英) | 1) Masakazu Sasaki |
勤務先 | 1) 上智大学 |
抄録 | xEV化が遅れている大型トラック、低コストで長寿命な蓄電池が出現していなかった等による物流コスト悪化懸念が背景であるが、今後、電動系、特に蓄電池の進化が大きいと予測される。第1報ではそれらの進化により大型トラックのxEV化によるCO2削減効果、燃料経済性の可能性について検討結果を報告する。 |
抄録(英) | In case of H. D. Trucks for the mainly use in inter-city logistics, electrifications(xEV) of this type of vehicle have been difficult because of a lack of batteries with long life and great energy capacity. However, significant CO2 reduction and the shift to sustainable energy use are today’s urgent issues. This paper reports a synergy effect on HV/PHV systems combined with H.D. diesel advancement and technical and economical issues of EV systems for inter-city driving H.D. trucks. The second report will describe a technical and economical possibility including suitable battery life and performances for inter-city driving H.D. xEV trucks. 翻訳 |