NO2添加の低温酸化・着火遅れに与える影響についての化学反応論的研究(第3報)
Chemical Kinetics Study About the Effect of NO2 Addition on Low Temperature Oxidation and Ignition Delay(Third Report)
- 提供方法
- 他サイトにて提供・販売
- 入手方法の確認はこちら
- 文献番号
- 20224317
- 文献・情報種別
- 自動車技術会論文集
Vol.53 No.3
- 掲載ページ
- 624-629(Total 6 p)
- 発行年月
- 2022年 5月
- 出版社
- (公社)自動車技術会
- 言語
- 日本語
書誌事項
カテゴリ | 研究論文 |
---|---|
カテゴリ(英) | ResearchPaper 翻訳 |
著者 | 1) 葛 晰遥, 2) 三好 明, 3) 大野 諒平, 4) 原田 雄司 |
著者(英) | 1) Xiyao Ge, 2) Akira Miyoshi, 3) Ryohei Ono, 4) Yuji Harada |
勤務先 | 1) 広島大学, 2) 広島大学, 3) マツダ, 4) マツダ |
抄録 | NOx は自着火時期に寄与することが知られており,添加量・雰囲気条件により作用が変化することも報告されている.一方その詳細メカニズムについては不明確な部分が多い.本研究では反応速度論に基づいた NOx の素反応見直し,および修正反応機構を用いた NOx 添加影響についての考察を行った. |
抄録(英) | The suppression of knocking is one of the important issues for improving the efficiency of internal combustion engines. It is known from previous studies that NOx in recirculated exhaust gas contributes to the autoignition timing, and the effect on the autoignition timing varies depending on the amount of NOx and the atmospheric conditions. However, the detailed mechanism is still unclear. In this study, research on the elementary reaction of NOx based on reaction kinetics and a discussion of the effect of NOx addition using a modified reaction mechanism are reported. 翻訳 |