高効率高減速化を達成する1枚歯ピニオンギヤの開発(第3報)
Development of Single Tooth Pinion Gear to Achieve High Efficiency and High Speed Reduction (Third Report)
- 提供方法
- 他サイトにて提供・販売
- 入手方法の確認はこちら
- 文献番号
- 20224469
- 文献・情報種別
- 自動車技術会論文集
Vol.53 No.4
- 掲載ページ
- 771-776(Total 6 p)
- 発行年月
- 2022年 7月
- 出版社
- (公社)自動車技術会
- 言語
- 日本語
書誌事項
カテゴリ | 技術論文 |
---|---|
カテゴリ(英) | TechnicalPaper 翻訳 |
著者 | 1) 時﨑 哲平, 2) 小林 幹明, 3) 増渕 久実子, 4) 石関 翼, 5) 川島 義親 |
著者(英) | 1) Teppei Tokizaki, 2) Motoaki Kobayashi, 3) Kumiko Masubuchi, 4) Tsubasa Ishizeki, 5) Yoshichika Kawashima |
勤務先 | 1) ミツバ, 2) ミツバ, 3) ミツバ, 4) ミツバ, 5) ミツバ |
抄録 | 高効率高減速を達成する減速機「1枚歯ピニオンギヤ」に採用されている円弧歯形は小歯車に対して大歯車の歯厚が少なく強度に課題がある。電装モータでは大歯車は樹脂製であり今後実用化のために強度向上が必須である。本稿では1枚歯ピニオンギヤの歯形形状を変更することで高効率のまま強度向上が可能なことを確認した。 |
抄録(英) | The tooth profile circular used in the reduction gear "single-tooth pinion gear" that achieves high efficiency and high speed reduction has a problem in strength because the teeth thickness of the helical gear is smaller than that of the pinion gear. In the electric component motor, the helical gear is made of resin, and it is essential to improve the strength for practical use in the future. In this paper, it was confirmed that the strength can be improved while maintaining high efficiency by changing the tooth profile of the single-tooth pinion gear. 翻訳 |