乗用車における車載太陽電池システムの実現可能性に関する研究(第2報)
Feasibility Study of Onboard PV for Passenger Vehicle Application (Second Report)
- 提供方法
- 他サイトにて提供・販売
- 入手方法の確認はこちら
- 文献番号
- 20224471
- 文献・情報種別
- 自動車技術会論文集
Vol.53 No.4
- 掲載ページ
- 784-789(Total 6 p)
- 発行年月
- 2022年 7月
- 出版社
- (公社)自動車技術会
- 言語
- 日本語
書誌事項
カテゴリ | 研究論文 |
---|---|
カテゴリ(英) | ResearchPaper 翻訳 |
著者 | 1) 廣田 壽男, 2) 金 英雄, 3) 小林 王義, 4) 紙屋 雄史, 5) 前島 聡, 6) 河本 桂一 |
著者(英) | 1) Toshio Hirota, 2) Kim Youngwoong, 3) Kimiyoshi Kobayashi, 4) Yushi Kamiya, 5) Satoru Maeshima, 6) Keiichi Komoto |
勤務先 | 1) 早稲田大学大学院, 2) 早稲田大学大学院, 3) 早稲田大学大学院, 4) 早稲田大学大学院, 5) 英弘精機, 6) みずほ情報総研 |
抄録 | 太陽電池搭載車の実用性を明らかにするため、車両試験により車両使用条件や天候による日射量への影響を解析し、車両と定点の日射比率を特定した。車載太陽電池の発電と走行エネルギー消費のバランスへの影響を見積もり、太陽電池によるエネルギー消費削減、CO2-WTW排出量、プラグイン充電回数への影響を解析した。 |
抄録(英) | On-board PV system was evaluated by simulation model of energy balance between the estimated PV generation by solar irradiation and vehicle energy consumption. Influence of vehicle usage pattern and weather condition on vehicle irradiation was defined by vehicle road tests and a simulation model. On-board PV has a potential to reduce vehicle energy consumption, well-to-wheel CO2 emission, and number of plug-in charging. 翻訳 |