モータトルクリップルが歯車系に与える影響解析
Analysis on the Effects of Torque Ripple of Motor for Gear System
- 提供方法
- 本サイト上にてダウンロード・閲覧可
- 形態
- 価格
- 一般価格(税込):¥1,100 会員価格(税込):¥880
- 文献番号
- 20206123
- 文献・情報種別
- 学術講演会予稿集(秋)
No.135-20
- 掲載ページ
- 1-6(Total 6 p)
- 発行年月
- 2020年 10月
- 出版社
- (公社)自動車技術会
- 言語
- 日本語
- イベント
- 2020年秋季大会 【オンライン】
書誌事項
著者 | 1) 相原 建人, 2) 神尾 ちひろ, 3) 土肥 永生, 4) 若崎 知己 |
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著者(英) | 1) Tatsuhito Aihara, 2) Chihiro Kamio, 3) Nagao Dohi, 4) Tomoki Wakasaki |
勤務先 | 1) 法政大学, 2) 法政大学大学院, 3) 日本精工, 4) 日本精工 |
勤務先(英) | 1) Hosei University, 2) Hosei University, 3) NSK, 4) NSK |
抄録 | モータのトルクリップルが歯車系に及ぼす影響を明らかにするため,一対の歯車,軸,ケースからなる歯車系の3次元マルチボディダイナミクスモデルを用いた解析と,トルクリップルを低減させるデバイスの開発および実験を行った.その結果,トルクリップル低減が歯車箱振動の低減に有効であることが示された. |
抄録(英) | To clarify the effects of torque ripple of motor for gear system, this study developed a three-dimensional multibody dynamics model of a gear system consisting of a pair of gears, shafts, bearings, and a case. Furthermore, the device that can reduce torque ripple was developed, and experiments used the developed device was conducted. As a result, it is clarified that reducing torque ripple is effective for reducing gearbox vibration. 翻訳 |