救急自動通報システム(D-Call Net)によるドクターヘリ起動の実事例(2021年)
Activated Actual Cases of Doctor Dispatch System by D-Call Net (2021)
- 提供方法
- 本サイト上にてダウンロード・閲覧可
- 形態
- 価格
- 一般価格(税込):¥1,100 会員価格(税込):¥880
- 文献番号
- 20215353
- 文献・情報種別
- 学術講演会予稿集(春)
No.78-21
- 掲載ページ
- 1-3(Total 3 p)
- 発行年月
- 2021年 5月
- 出版社
- (公社)自動車技術会
- 言語
- 日本語
- イベント
- 2021年春季大会【オンライン開催】
書誌事項
著者 | 1) 本村 友一 |
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著者(英) | 1) Tomokazu Motomura |
勤務先 | 1) 日本医科大学千葉北総病院/D-Call Net研究会 |
勤務先(英) | 1) Nippon Medical School, Chiba Hokusoh Hospital/D-Call Net |
抄録 | 2020年11月までにD-Call Net(DCN)により8例の医師派遣が実現した。2例目は従来比29分早い医師―患者接触が実現した。3例目は重症3人の事故で20分早く医師―患者接触が実現し救命に寄与した。DCNは事故の工学情報を根拠に早期に医師派遣を起動させる、救命率向上・後遺症軽減のために重要なシステムである。 |
抄録(英) | Until November 2020, doctor-heli have been dispatched by DCN in eight cases. In the second case, doctor-patient contact was realized 29 minutes earlier than the conventional case. The third case was an accident involving three serious trauma patients, and doctor-patient contact was realized 20 minutes earlier than before. DCN is an important system for improving the lifesaving rate of patients and reducing the sequelae that can promptly dispatch doctors based on accident engineering information. 翻訳 |