吸入空気の流れに影響する静電気帯電・放電メカニズムの研究
A Study of Electrostatic Charging / Discharging Mechanism to Influence Intake Air Flow
- 提供方法
- 本サイト上にてダウンロード・閲覧可
- 形態
- 価格
- 一般価格(税込):¥1,100 会員価格(税込):¥880
- 文献番号
- 20216001
- 文献・情報種別
- 学術講演会予稿集(秋)
No.81-21
- 掲載ページ
- 1-6(Total 6 p)
- 発行年月
- 2021年 10月
- 出版社
- (公社)自動車技術会
- 言語
- 日本語
- イベント
- 2021年秋季大会 【オンライン】
書誌事項
著者 | 1) 野原 徹雄, 2) 杉山 直輝, 3) 菊池 飛鳥, 4) 落合 成行, 5) 冨澤 徹 |
---|---|
著者(英) | 1) Tetsuo Nohara, 2) Naoki Sugiyama, 3) Asuka Kikuchi, 4) Masayuki Ochiai, 5) Toru Tomizawa |
勤務先 | 1) 東海大学, 2) 東海大学, 3) 東海大学, 4) 東海大学, 5) アドパワー・ソリューションズ |
勤務先(英) | 1) Tokai University, 2) Tokai University, 3) Tokai University, 4) Tokai University, 5) AdPower Solutions |
抄録 | エンジンや車体に帯電する静電気が,吸入空気流れを阻害する事が示唆されている.本研究では吸気系樹脂材やエアフィルタが静電気帯電後に,吸入空気との接触・摩擦によるガス流れへの影響について報告する.強制帯電実験による各部帯電量測定や高速度カメラでの吸入空気可視化にて帯電・放電メカニズムを検証した. |
抄録(英) | It is suggested that interfering possibilities of the intake air flow by Electrostatic charging (ESC) in an automotive environment, especially the engine and body. This paper examines the influence by triboelectric charging of the gas flow after ESC condition of the air intake system including air filter. The electrostatic charging / discharging mechanism were verified measurements of all parts in forced charging experiments, and visualization of the intake air flow with a high-speed camera. 翻訳 |