二輪車排気システムの熱応力予測精度検証のための高温領域の熱ひずみ測定技術の構築
Development of Thermal Strain Measurement Method in High Temperature Range for Accuracy Verification of Thermal Stress Prediction for Motorcycle Exhaust System
- 提供方法
- 本サイト上にてダウンロード・閲覧可
- 形態
- 価格
- 一般価格(税込):¥1,100 会員価格(税込):¥880
- 文献番号
- 20216122
- 文献・情報種別
- 学術講演会予稿集(秋)
No.108-21
- 掲載ページ
- 1-6(Total 6 p)
- 発行年月
- 2021年 10月
- 出版社
- (公社)自動車技術会
- 言語
- 日本語
- イベント
- 2021年秋季大会 【オンライン】
書誌事項
著者 | 1) 永田 登章, 2) 水野 淳, 3) 飯村 秀士, 4) 伊藤 美智雄, 5) 正木 幹人 |
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著者(英) | 1) Takanori Nagata, 2) Jun Mizuno, 3) Shuji Iimura, 4) Michio Ito, 5) Mikihito Masaki |
勤務先 | 1) 本田技研工業, 2) 本田技術研究所, 3) 本田技研工業, 4) 本田技研工業, 5) 本田技研工業 |
勤務先(英) | 1) Honda Motor, 2) Honda R&D, 3) Honda Motor, 4) Honda Motor, 5) Honda Motor |
抄録 | さらなる排出ガス浄化ため,高温領域でのマフラの疲労耐久性が重要となっており,これに対応した予測手法が求められている. そこで,光ファイバ式ひずみゲージを高温領域で接着する手法を開発し,高精度な検証を可能とした. また,予測手法はマフラの表面温度に応じて材料物性を設定し,実測結果と高い相関性を示している. |
抄録(英) | In order to further purify emissions, the fatigue durability of exhaust system in the high temperature range is becoming more important, and a prediction method is required to handle it. For this purpose, a method for bonding the optical fiber strain gauge in the high temperature region was developed to enable highly accurate verification. The prediction method with material properties set according to the surface temperature of the muffler shows a high correlation with the actual measurement result. 翻訳 |