全長の長い車両における物標過検知の抑制手法
A Method to Reduce Doubled Vehicle Detection for Long Length Vehicles
- 提供方法
- 本サイト上にてダウンロード・閲覧可
- 形態
- 価格
- 一般価格(税込):¥1,100 会員価格(税込):¥880
- 文献番号
- 20216148
- 文献・情報種別
- 学術講演会予稿集(秋)
No.113-21
- 掲載ページ
- 1-6(Total 6 p)
- 発行年月
- 2021年 10月
- 出版社
- (公社)自動車技術会
- 言語
- 日本語
- イベント
- 2021年秋季大会 【オンライン】
書誌事項
著者 | 1) 小西 達也, 2) 金田 祐也, 3) 石井 健太 |
---|---|
著者(英) | 1) Tatsuya Konishi, 2) Yuya Kaneda, 3) Kenta Ishii |
勤務先 | 1) 本田技術研究所, 2) 本田技術研究所, 3) 本田技術研究所 |
勤務先(英) | 1) Honda R&D, 2) Honda R&D, 3) Honda R&D |
抄録 | 高度運転支援システムの外界認識において, センサで車両長の長い車両を検知した場合に車両を複数の物標として検知し, ACCの車速制御を阻害する可能性がある. 本研究では, 物標推定において上記要因における過検知物標の削除を車速・カーブ曲率などから実施し, スムーズな車速制御を実現する手法を提案する. |
抄録(英) | In the field of sensing regarding advanced driver assistance system, sensors, such as radar and camera, recognize surround vehicles to decide ego motion control. Recent sensors almost detect vehicles more accuracy. However, the sensors sometimes detect as some separated vehicle objects from a long vehicle and it impedes the velocity control for adaptive cruise control. In this study, to achieve a smooth velocity control, we propose a method to eliminate the separately detected vehicle objects and obtain affected vehicle objects to the velocity control by using vehicle velocity, road curvature, and the like. 翻訳 |