電動車向けアルミニウム強電部品用低抵抗表面処理開発
Developed the Low-Contact Resistance Plating for Aluminum Power Busbar
- 提供方法
- 本サイト上にてダウンロード・閲覧可
- 形態
- 価格
- 一般価格(税込):¥1,100 会員価格(税込):¥880
- 文献番号
- 20216155
- 文献・情報種別
- 学術講演会予稿集(秋)
No.115-21
- 掲載ページ
- 1-4(Total 4 p)
- 発行年月
- 2021年 10月
- 出版社
- (公社)自動車技術会
- 言語
- 日本語
- イベント
- 2021年秋季大会 【オンライン】
書誌事項
著者 | 1) 桜田 賢人, 2) 西川 洋介, 3) 清水 さゆり |
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著者(英) | 1) Kento Sakurada, 2) Yousuke Nishikawa, 3) Sayuri Shimizu |
勤務先 | 1) 日産自動車, 2) 日本軽金属, 3) 日本軽金属 |
勤務先(英) | 1) Nissan Motor, 2) Nippon Light Metal, 3) Nippon Light Metal |
抄録 | 価格高騰リスクや重量密度に課題のあるCuに替わる車載用強電バスバー材としてAl合金の 適用が求められている.しかしAl合金表面は絶縁性酸化物を生じるため,強電接点として用いるために表面処理が必須である.今回,量産車種への適用に向け,コストと性能課題を解決したAl合金バスバー向けNiめっきを開発したため報告する. |
抄録(英) | Aluminum is needed as power busbar for electric vehicle in place of Copper, which has price hike risk and weight problem. However, Aluminum surface generates insulative oxides easily, so that Aluminum power busbar needs surface coating. This reports Nickel coating development for Aluminum busbar that solved both cost and electrical performance issues. This technique would be applied for power battery of mass-produced electric vehicle. 翻訳 |