複数精度CFDとPODを用いた自動車フロントエンド冷却開口の最適化計算
Optimization Calculation of Vehicle Front-End Cooling Structure with Variable Fidelity CFD and Proper Orthogonal Decomposition
- 提供方法
- 本サイト上にてダウンロード・閲覧可
- 形態
- 価格
- 一般価格(税込):¥1,100 会員価格(税込):¥880
- 文献番号
- 20216159
- 文献・情報種別
- 学術講演会予稿集(秋)
No.116-21
- 掲載ページ
- 1-6(Total 6 p)
- 発行年月
- 2021年 10月
- 出版社
- (公社)自動車技術会
- 言語
- 日本語
- イベント
- 2021年秋季大会 【オンライン】
書誌事項
著者 | 1) 高村 宏行, 2) 今井 伸哉, 3) 山崎 渉, 4) 王 宗光 |
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著者(英) | 1) Hiroyuki Takamura, 2) Shinya Imai, 3) Wataru Yamazaki, 4) Zongguang Wang |
勤務先 | 1) 三菱自動車工業, 2) 長岡技術科学大学, 3) 長岡技術科学大学, 4) 三菱自動車工業 |
勤務先(英) | 1) Mitsubishi Motors, 2) Nagaoka University of Technology, 3) Nagaoka University of Technology, 4) Mitsubishi Motors |
抄録 | 自動車フロントエンドの冷却設計を効率的に行うために最適化CFDを活用する場合,車両フルモデルを用いると高い予測精度を確保でき,図面にも反映しやすい.しかし,過大な計算コストが課題となっていた.本研究では,複数精度CFDと固有直交分解により,計算コストを削減し,効率的に冷却構造を検討する手法を提案する. |
抄録(英) | When utilizing optimization CFD for efficient cooling design of automobile front ends, the use of a full vehicle model ensures high prediction accuracy and is easily reflected in drawings. However, excessive computational cost has been an issue. In this study, we propose a method to reduce the computational cost and efficiently study the cooling structure by using variable fidelity CFD and proper orthogonal decomposition. 翻訳 |