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複数精度CFDとPODを用いた自動車フロントエンド冷却開口の最適化計算

Optimization Calculation of Vehicle Front-End Cooling Structure with Variable Fidelity CFD and Proper Orthogonal Decomposition

書誌事項

著者1) 高村 宏行, 2) 今井 伸哉, 3) 山崎 渉, 4) 王 宗光
著者(英)1) Hiroyuki Takamura, 2) Shinya Imai, 3) Wataru Yamazaki, 4) Zongguang Wang
勤務先1) 三菱自動車工業, 2) 長岡技術科学大学, 3) 長岡技術科学大学, 4) 三菱自動車工業
勤務先(英)1) Mitsubishi Motors, 2) Nagaoka University of Technology, 3) Nagaoka University of Technology, 4) Mitsubishi Motors
抄録自動車フロントエンドの冷却設計を効率的に行うために最適化CFDを活用する場合,車両フルモデルを用いると高い予測精度を確保でき,図面にも反映しやすい.しかし,過大な計算コストが課題となっていた.本研究では,複数精度CFDと固有直交分解により,計算コストを削減し,効率的に冷却構造を検討する手法を提案する.
抄録(英)When utilizing optimization CFD for efficient cooling design of automobile front ends, the use of a full vehicle model ensures high prediction accuracy and is easily reflected in drawings. However, excessive computational cost has been an issue. In this study, we propose a method to reduce the computational cost and efficiently study the cooling structure by using variable fidelity CFD and proper orthogonal decomposition.

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