ウォーピングとシアーセンター位置を考慮した車体のロードノイズ振動伝達機構の考察
A Study on Vibration Transmission through Body Structure Causing Road Noise by Considering Warping and Shear Center Location
- 提供方法
- 本サイト上にてダウンロード・閲覧可
- 形態
- 価格
- 一般価格(税込):¥1,100 会員価格(税込):¥880
- 文献番号
- 20216163
- 文献・情報種別
- 学術講演会予稿集(秋)
No.117-21
- 掲載ページ
- 1-8(Total 8 p)
- 発行年月
- 2021年 10月
- 出版社
- (公社)自動車技術会
- 言語
- 英語
- イベント
- 2021年秋季大会 【オンライン】
書誌事項
著者 | 1) Masao Ishihama |
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著者(英) | 1) Masao Ishihama |
勤務先 | 1) Kanagawa University |
勤務先(英) | 1) Kanagawa University |
抄録 | 足回りへの加振入力を,ロードノイズを放射する車体フロアーパネル振動へと伝達する車体骨格について,その伝達過程の理論的な考察を行った.単純な上下・前後入力が,骨格の曲げやねじりの複合振動に変化する機構を,骨格断面形状に依存するウォーピングや,断面でのせん断流の考慮で説明し,改善設計の方向を示した. |
抄録(英) | Theoretical study was conducted on the process that vehicle body members transform the vibration input to the suspension to the vehicle body floor panel vibration that radiates road noise. Consideration of warping and shear center offset were found to be able to explain the process in which simple vertical and/or back and forth excitation inputs change to combined bending and torsion vibration of the body structural members. This study showed the direction of road noise design improvement. 翻訳 |