ピストンオイルリング挙動の可視化によるオイル上がりメカニズムの解明
Clarification of Oil Transport Mechanism by Measurement of Oil Control Ring Behavior
- 提供方法
- 本サイト上にてダウンロード・閲覧可
- 形態
- 価格
- 一般価格(税込):¥1,100 会員価格(税込):¥880
- 文献番号
- 20216169
- 文献・情報種別
- 学術講演会予稿集(秋)
No.118-21
- 掲載ページ
- 1-6(Total 6 p)
- 発行年月
- 2021年 10月
- 出版社
- (公社)自動車技術会
- 言語
- 日本語
- イベント
- 2021年秋季大会 【オンライン】
書誌事項
著者 | 1) 佐久間 亨, 2) 西浦 博之, 3) 石川 雅教, 4) 岩出 純 |
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著者(英) | 1) Toru Sakuma, 2) Hiroyuki Nishiura, 3) Masanori Ishikawa, 4) Kiyoshi Iwade |
勤務先 | 1) トヨタ自動車, 2) トヨタ自動車, 3) SOKEN, 4) SOKEN |
勤務先(英) | 1) Toyota Motor, 2) Toyota Motor, 3) SOKEN, 4) SOKEN |
抄録 | 一層強化される排ガス規制に対して,PM等の発生要因となるオイル消費(以下,LOC)低減技術の構築が必要.LOCメカニズム解明の為,オイルリング仕様差によるオイルリング側面部の油膜挙動への影響を測定.3rdランドへのオイル上がりメカニズムを解明し,最適なオイルリング仕様を検証する. |
抄録(英) | Considering sever emission regulations in near future, it is important to reduce engine oil consumption for reduction of particular matter in exhaust gas. The purpose of this research is to clarify the mechanism of oil transportation by oil film thickness measurement. The result shows the reduction of oil film thickness between side rail and oil ring groove. Inclination of side rail is increased by asymmetry shape, then the sealing performance of upper side rail to oil ring groove was enhanced. Reduction of oil flow up to 3rd land from oil ring groove is most effective for reduction of oil consumption. 翻訳 |