100%電動駆動ハイブリッド車のエンジン始動ねじり振動低減技術開発
Torsional Vibration Reduction Technology during Engine Startup for 100% Electric Drive Hev System
- 提供方法
- 本サイト上にてダウンロード・閲覧可
- 形態
- 価格
- 一般価格(税込):¥1,100 会員価格(税込):¥880
- 文献番号
- 20216194
- 文献・情報種別
- 学術講演会予稿集(秋)
No.124-21
- 掲載ページ
- 1-5(Total 5 p)
- 発行年月
- 2021年 10月
- 出版社
- (公社)自動車技術会
- 言語
- 日本語
- イベント
- 2021年秋季大会 【オンライン】
書誌事項
著者 | 1) 菊地 貴裕, 2) 本杉 純, 3) 藤原 健吾, 4) 中島 孝 |
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著者(英) | 1) Takahiro Kikuchi, 2) Jyun Motosugi, 3) Kengo Fujiwara, 4) Takashi Nakajima |
勤務先 | 1) 日産自動車, 2) 日産自動車, 3) 日産自動車, 4) 日産自動車 |
勤務先(英) | 1) Nissan Motor, 2) Nissan Motor, 3) Nissan Motor, 4) Nissan Motor |
抄録 | 100%電動駆動ハイブリッド車は,エンジン始動性が重要となる. 発電システムはねじれやすい構造の為,エンジン始動時の急峻なトルク入力により回転数が変動する課題がある. 本稿では,外乱を考慮した発電システムモデルに着目し,回転数変動を抑制しつつ始動レスポンスを良くする為の制御系について説明する. |
抄録(英) | Engine startup performance is important for 100% electric drive HEV. Since Power generation system has a torsional structure, there is a problem that the rotation fluctuates due to a steep torque input when the engine is started. This paper proposes Power generation system model that considers disturbances, and explains Control system for improving Engine startup response while suppressing rotational fluctuations. 翻訳 |