圧粉コアを用いた小型モビリティ用モーターの開発実用化
Development of a Motor for Small Mobility with using Soft Magnetic Compound Cores
- 提供方法
- 本サイト上にてダウンロード・閲覧可
- 形態
- 価格
- 一般価格(税込):¥1,100 会員価格(税込):¥880
- 文献番号
- 20216203
- 文献・情報種別
- 学術講演会予稿集(秋)
No.125-21
- 掲載ページ
- 1-6(Total 6 p)
- 発行年月
- 2021年 10月
- 出版社
- (公社)自動車技術会
- 言語
- 日本語
- イベント
- 2021年秋季大会 【オンライン】
書誌事項
著者 | 1) 小林 孝幸, 2) 杉村 拓実, 3) 水谷 浩幸, 4) 栗田 洋敬 |
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著者(英) | 1) Takayuki Kobayashi, 2) Takumi Sugimura, 3) Hiroyuki Mizutani, 4) Hirotaka Kurita |
勤務先 | 1) ヤマハ発動機, 2) ヤマハ発動機, 3) ヤマハ発動機, 4) ヤマハ発動機 |
勤務先(英) | 1) Yamaha Motor, 2) Yamaha Motor, 3) Yamaha Motor, 4) Yamaha Motor |
抄録 | 小型電動車両には薄型で高トルクなモーターが要求される.本開発では圧粉コアを用い,巻線数最大化と最適3次元磁気回路により薄型高トルク化を実現した.またトルクを維持しつつ磁石とコアの形状および位置関係の最適化を行いコギングトルクの最小化を図り,小型電動車両用アキシャルギャップモーターの実用化を達成した. |
抄録(英) | Compact and high-torque motor is required for small electric vehicles. In this development, a high-torque density was realized by using soft magnetic composite cores with maximizing the number of coil turns and arranging an optimum 3D magnetic circuit. Also keeping a higher level of motor torque, cogging torque was minimized with optimizing the geometry of magnets and cores, then finally the practical use of the axial gap motor for the small electric vehicles was achieved. 翻訳 |