トランスミッションのパーキング機構の解析技術確立
Establishment of Multibody Dynamics Technology for Parking Lock System in a Transmission
- 提供方法
- 本サイト上にてダウンロード・閲覧可
- 形態
- 価格
- 一般価格(税込):¥1,100 会員価格(税込):¥880
- 文献番号
- 20216263
- 文献・情報種別
- 学術講演会予稿集(秋)
No.139-21
- 掲載ページ
- 1-5(Total 5 p)
- 発行年月
- 2021年 10月
- 出版社
- (公社)自動車技術会
- 言語
- 日本語
- イベント
- 2021年秋季大会 【オンライン】
書誌事項
著者 | 1) 松本 宏司, 2) 若松 泰平 |
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著者(英) | 1) Koji Matsumoto, 2) Taihei Wakamatsu |
勤務先 | 1) トヨタ自動車, 2) トヨタ自動車 |
勤務先(英) | 1) Toyota Motor, 2) Toyota Motor |
抄録 | トランスアクスルのパーキング機構はAT車などの車両固定装置として安全上重要である.パーキング機構の開発では走行中の噛合い防止機能を強度評価する必要があるが,強度性能の機構解析による予測は,良好な挙動再現性が不可欠であり,隙・摩擦のモデル化の影響を受け易い.本稿で安定的な精度で解析できる技術を紹介する. |
抄録(英) | A parking lock system in a transaxle is important for safety as vehicle locking-devices such as a vehicle with automatic transmission. In development of the parking lock system, it is necessary to evaluate strength of a function of preventing locking while driving. The key is the accuracy of the behavior and it is easily affected by clearance and friction in a model predicting durability. This report introduces technologies that we propose in multibody dynamics analysis. 翻訳 |