CVTチェーン理想軌道と実軌道差に起因するトルク容量低下メカニズム解明
Clarification of the Mechanism Reducing Torque Capacity due to Differences between the Ideal and Actual Cvt Chain Path
- 提供方法
- 本サイト上にてダウンロード・閲覧可
- 形態
- 価格
- 一般価格(税込):¥1,100 会員価格(税込):¥880
- 文献番号
- 20216264
- 文献・情報種別
- 学術講演会予稿集(秋)
No.139-21
- 掲載ページ
- 1-4(Total 4 p)
- 発行年月
- 2021年 10月
- 出版社
- (公社)自動車技術会
- 言語
- 日本語
- イベント
- 2021年秋季大会 【オンライン】
書誌事項
著者 | 1) 渡邊 恭平, 2) 早川 純平, 3) 池田 篤史, 4) 豊原 耕平, 5) 早川 和宏 |
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著者(英) | 1) Kyohei Watanabe, 2) Jumpei Hayakawa, 3) Atsushi Ikeda, 4) Kouhei Toyohara, 5) Kazuhiro Hayakawa |
勤務先 | 1) ジヤトコ, 2) ジヤトコ, 3) ジヤトコ, 4) ジヤトコ, 5) ジヤトコ |
勤務先(英) | 1) JATCO, 2) JATCO, 3) JATCO, 4) JATCO, 5) JATCO |
抄録 | CVTチェーンにおいて,プーリ推力に対しトルク容量がリニアに増加しない現象が発生した.この現象はチェーン巻付半径の理想軌道からのずれが原因であることを,動解析と実測で確認した.軌道のずれはプーリシーブ剛性に起因しており,トルク容量の予測が可能になるとともに適切なプーリ剛性設計が可能となった. |
抄録(英) | A phenomenon occurred where the torque capacity of the CVT chain did not increase linearly in relation to pulley thrust. It was confirmed by dynamic analyses and measurements that this phenomenon was caused by deviation of the running radius of the chain from the ideal path. Deviation from the path originated from pulley sheave stiffness. This finding now makes it possible to predict the torque capacity of the chain and also to design pulleys with suitable stiffness. 翻訳 |