オフロード走行の特徴を踏まえた駆動力設計による操作性と走行性能の向上
Study of Characteristics of Off-Road Driving and Driving Force Control Design for Better Operability and Traveling Performance on Off-Road Drive
- 提供方法
- 本サイト上にてダウンロード・閲覧可
- 形態
- 価格
- 一般価格(税込):¥1,100 会員価格(税込):¥880
- 文献番号
- 20216266
- 文献・情報種別
- 学術講演会予稿集(秋)
No.139-21
- 掲載ページ
- 1-6(Total 6 p)
- 発行年月
- 2021年 10月
- 出版社
- (公社)自動車技術会
- 言語
- 日本語
- イベント
- 2021年秋季大会 【オンライン】
書誌事項
著者 | 1) 渥美 健夫, 2) 益城 啓 |
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著者(英) | 1) Takeo Atsumi, 2) Kei Mashiki |
勤務先 | 1) トヨタ自動車, 2) トヨタ自動車 |
勤務先(英) | 1) Toyota Motor, 2) Toyota Motor |
抄録 | 乗用四輪自動車の使われ方を考慮し,各走行シーンで提供したい駆動力をオンロードとオフロードの各シーンに対して明確した.それらの特徴を踏まえ,アクセル開度と走行抵抗,スリップ率,駆動力の関係に着目し,走行性能を向上させる駆動力設計方法を示した. |
抄録(英) | Firstly, in this study we set driving force we want to offer for each off-road driving seen considering actual four-wheel vehicle usage. We introduce design method of driving force to improve driving performance on off-road focused on relationship between accelerometer throttle, driving resistance, slip ratio and characteristics of driving force we want to offer. 翻訳 |