電動化パワーユニットの多岐にわたるNV要求を同時に達成する構造最適化ツールの開発
Development of a Structural Optimization Tool to Achieve Various NV Requirements of Electrified Power Units
- 提供方法
- 本サイト上にてダウンロード・閲覧可
- 形態
- 価格
- 一般価格(税込):¥1,100 会員価格(税込):¥880
- 文献番号
- 20216273
- 文献・情報種別
- 学術講演会予稿集(秋)
No.141-21
- 掲載ページ
- 1-6(Total 6 p)
- 発行年月
- 2021年 10月
- 出版社
- (公社)自動車技術会
- 言語
- 日本語
- イベント
- 2021年秋季大会 【オンライン】
書誌事項
著者 | 1) 宮内 新, 2) 小川 祐則, 3) 角田 芳秋, 4) 板橋 正記, 5) 古本 昌司 |
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著者(英) | 1) Arata Miyauchi, 2) Masanori Ogawa, 3) Yoshiaki Kakuta, 4) Masaki Itabashi, 5) Masashi Furumoto |
勤務先 | 1) エステック, 2) エステック, 3) 本田技研工業, 4) 本田技研工業, 5) エステック |
勤務先(英) | 1) Estech, 2) Estech, 3) Honda Motor, 4) Honda Motor, 5) Estech |
抄録 | ハイブリッド車はコンベエンジンに比べて環境問題に対し有利であるが,NV事象の要求性能が多岐にわたり,電動化パワーユニット全体での最適設計は難しい.筆者らは最適設計支援ツールと機械学習を組み合わせた手法を電動駆動ユニットに適用し,エンジン振動騒音・ギヤ音・モータ音の低減要求を満たす構造最適化を実施した. |
抄録(英) | As a countermeasure to environmental problems, electrified power units are more effective than conventional engines in automobiles. However, due to the complex NV requirements of hybrid vehicles, it is difficult to optimize the structural design through the entire power unit. The authors adapted machine learning techniques on the proven design optimization tool to perform a multi-objective optimization of the electric drive unit to simultaneously reduce whole engine vibration noise, drive-unit gear noise, and motor noise. 翻訳 |