量産車開発におけるサスペンションヒステリシスの低減手法の検討
A Study of Suspension Hysteresis Reduction Method for Mass Production Vehicle
- 提供方法
- 本サイト上にてダウンロード・閲覧可
- 形態
- 価格
- 一般価格(税込):¥1,100 会員価格(税込):¥880
- 文献番号
- 20225028
- 文献・情報種別
- 学術講演会予稿集(春)
No.6-22
- 掲載ページ
- 1-6(Total 6 p)
- 発行年月
- 2022年 5月
- 出版社
- (公社)自動車技術会
- 言語
- 日本語
- イベント
- 2022年春季大会
書誌事項
著者 | 1) 西村 哲志, 2) 渡部 晃平 |
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著者(英) | 1) Tetsuji Nishimura, 2) Kouhei Watabe |
勤務先 | 1) 本田技研工業, 2) 本田技研工業 |
勤務先(英) | 1) Honda Motor, 2) Honda Motor |
抄録 | 操縦安定性を維持しつつ乗心地性能を向上させることを目的とし,サスペンションのヒステリシス低減を試みた.走行中のサスペンションストロークと速度の計測結果から実使用域を把握し,対策する部品とその優先順位を導いた.その結果を開発車両に反映し,目的とした性能の実現を確認した. |
抄録(英) | With the aim of improving ride comfort while maintaining vehicle stability, the suspension hysteresis reduction was studied. The real usage envelope of suspension stroke and velocity during vehicle test run has been focused upon and clarified. The characteristics of parts which need improvement have been prioritized and their respective countermeasures have been derived. A case where this know-how is applied for mass production vehicle models and the target performance is confirmed. 翻訳 |