前後2モータ車における旋回ライントレース性向上のための制駆動力統合制御システムの開発
The Development to Improve Turning Trajectory by Integrated Control System of Brake and Driving Force for Vehicle with High Power Two Motors
- 提供方法
- 本サイト上にてダウンロード・閲覧可
- 形態
- 価格
- 一般価格(税込):¥1,100 会員価格(税込):¥880
- 文献番号
- 20225032
- 文献・情報種別
- 学術講演会予稿集(春)
No.8-22
- 掲載ページ
- 1-5(Total 5 p)
- 発行年月
- 2022年 5月
- 出版社
- (公社)自動車技術会
- 言語
- 日本語
- イベント
- 2022年春季大会
書誌事項
著者 | 1) 平 諒介, 2) 鈴木 達也, 3) 伊藤 健介, 4) 縄野 昌明 |
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著者(英) | 1) Ryosuke Hira, 2) Tatsuya Suzuki, 3) Kensuke Ito, 4) Masaaki Nawano |
勤務先 | 1) 日産自動車, 2) 日産自動車, 3) 日産自動車, 4) 日産自動車 |
勤務先(英) | 1) Nissan Motor, 2) Nissan Motor, 3) Nissan Motor, 4) Nissan Motor |
抄録 | 前後2モータ車は低μ路旋回時、輪速スリップが起こりやすく挙動が乱れる。 従来のFB制御では、唐突な挙動に対し修正操作が必要かつ、タイヤポテンシャルに対して加速性も十分に発揮できない。そこで本研究では旋回シーンで駆動力とブレーキを統合制御し、トレース性と加速性を両立させるシステム開発内容を報告する。 |
抄録(英) | High power 2 motor vehicles tend to have wheel speed slip and disturb the behavior during turning on low μ surface road. With traditional FB control, driver’s corrective operations are required for sudden behavior, and acceleration is not sufficiently exhibited for tire potential. Therefore, this research report about the developed system to achieve both acceleration and traceability by integrated control of driving torque and brake during turning. 翻訳 |