自己組織化法を用いた電気自動車用誘導モータの電磁設計
Electromagnetic Design of Induction Motors for Electric Vehicles using Self-Organizing Methods
- 提供方法
- 本サイト上にてダウンロード・閲覧可
- 形態
- 価格
- 一般価格(税込):¥1,100 会員価格(税込):¥880
- 文献番号
- 20225040
- 文献・情報種別
- 学術講演会予稿集(春)
No.10-22
- 掲載ページ
- 1-4(Total 4 p)
- 発行年月
- 2022年 5月
- 出版社
- (公社)自動車技術会
- 言語
- 日本語
- イベント
- 2022年春季大会
書誌事項
著者 | 1) 中村 武恒, 2) 木戸 勇志 |
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著者(英) | 1) Taketsune Nakamura, 2) Yushi Kido |
勤務先 | 1) 京都大学, 2) 京都大学 |
勤務先(英) | 1) Kyoto University, 2) Kyoto University |
抄録 | 本講演では、固定子ならびに回転子巻線を線電流近似&自己組織化法として提案している方法で決定し、最大出力24 kW級かご形誘導モータの電磁設計を行った。設計したモータの特性を2次元有限要素法で解析したところ、従来設計法で開発したモータに比較して効率他特性の改善が確認された。 |
抄録(英) | In this presentation, the stator and rotor windings were determined by the method proposed as a line current approximation & self-organization method, and the electromagnetic design of a squirrel-cage type induction motor with a maximum output of 24 kW class was performed. The characteristics of the designed motor were analyzed by the two-dimensional finite element method, and it was confirmed that the efficiency and other characteristics were improved compared to the motor developed by the conventional design method. 翻訳 |