冗長系モータ制御システムのシミュレーション開発
Development of Simulation Controlling Redundant Motor System
- 提供方法
- 本サイト上にてダウンロード・閲覧可
- 形態
- 価格
- 一般価格(税込):¥1,100 会員価格(税込):¥880
- 文献番号
- 20225174
- 文献・情報種別
- 学術講演会予稿集(春)
No.39-22
- 掲載ページ
- 1-6(Total 6 p)
- 発行年月
- 2022年 5月
- 出版社
- (公社)自動車技術会
- 言語
- 日本語
- イベント
- 2022年春季大会
書誌事項
著者 | 1) 荻野 淳人, 2) 石川 康太, 3) 大橋 佳史 |
---|---|
著者(英) | 1) Atsuto Ogino, 2) Kota Ishikawa, 3) Yoshifumi Ohashi |
勤務先 | 1) アイシン, 2) アイシン, 3) アイシン |
勤務先(英) | 1) Aisin, 2) Aisin, 3) Aisin |
抄録 | 自動運転時のシフトチェンジを可能とするシフトバイワイヤアクチュエータ(SiBW-ACT)が必要不可欠になっており、我々はSiBW-ACTのモータ制御を冗長化構成とすることで高い安全性と信頼性を確保できるシステムを開発した。本講演では、システムのシミュレーション環境構築と実際に得られたシミュレーション結果について紹介する。 |
抄録(英) | Since recent years global needs of Mobility as a Service (Maas) is increased, in comparison with existing, driving time is expected to be longer. Therefore, the safety and reliability against redundancy is required to automotive parts. As one such example, Shift By Wire – Actuator (SiBW-ACT) that allow shift change operate automatically while self-parking and driving, can be definitely needed. For that situation, the system securing high safety and durability have developed and accomplished on simulation environment with designing SiBW-ACT Motor control to the redundancy construction. This paper examines the characteristic redundancy by focusing on the simulation development. 翻訳 |