Lv.2運転支援システムにおけるレーンレベルのプラニングを用いたレーンチェンジタイミングの意思決定
Decision-Making of Lane Change Timing using Lane-Level Route Planning in Lv.2 Advanced Driver-Assistance Systems
- 提供方法
- 本サイト上にてダウンロード・閲覧可
- 形態
- 価格
- 一般価格(税込):¥1,100 会員価格(税込):¥880
- 文献番号
- 20225186
- 文献・情報種別
- 学術講演会予稿集(春)
No.41-22
- 掲載ページ
- 1-6(Total 6 p)
- 発行年月
- 2022年 5月
- 出版社
- (公社)自動車技術会
- 言語
- 日本語
- イベント
- 2022年春季大会
書誌事項
著者 | 1) 橋本 竜太, 2) 瀬田 剛広, 3) 魏 一, 4) 増谷 亮, 5) 木下 敦章 |
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著者(英) | 1) Ryuta Hashimoto, 2) Takahiro Seta, 3) Ichi Gi, 4) Ryo Masutani, 5) Atsuki Kinoshita |
勤務先 | 1) ウーブン・コア, 2) ウーブン・コア, 3) ウーブン・コア, 4) ウーブン・コア, 5) ウーブン・コア |
勤務先(英) | 1) Woven Core, 2) Woven Core, 3) Woven Core, 4) Woven Core, 5) Woven Core |
抄録 | システムの判断でレーンチェンジを開始する先進運転支援システム(ADAS)の難しさは、「様々な周辺状況要素(地形・目的地・他車等)の考慮と調停」にある。本稿は、Lv.2 ADASにおいて安全・安心・快適な運転を実現するレーンチェンジタイミングの意思決定について述べる。 |
抄録(英) | Advanced driver-assistance systems (ADAS) have come into practical use, and their technologies are advancing rapidly. When considering ADAS systems that support their autonomic lane change trigger, technical difficulty is how to make lane change decisions, considering ego’s various surrounding situations, such as geometric features, destination, surrounding vehicles, and arbitrating various demands that come from each surrounding feature. This paper shows decision making of lane change timing in which the driver can intervene in driving if the system explicitly requires it, to realize a safe, secure, and comfortable Lv.2 ADAS. 翻訳 |