Bench Drivability Calibration Method by Parameter Optimization using Empirical Model
Bench Drivability Calibration Method by Parameter Optimization using Empirical Model
- 提供方法
- 本サイト上にてダウンロード・閲覧可
- 形態
- 価格
- 一般価格(税込):¥1,100 会員価格(税込):¥880
- 文献番号
- 20225188
- 文献・情報種別
- 学術講演会予稿集(春)
No.42-22
- 掲載ページ
- 1-8(Total 8 p)
- 発行年月
- 2022年 5月
- 出版社
- (公社)自動車技術会
- 言語
- 英語
- イベント
- 2022年春季大会
書誌事項
著者(英) | 1) Youta Morinaga, 2) Toru Nishizawa, 3) Shigeko Kawaguchi, 4) Daisuke Yamada, 5) Toshiyuki Naoi, 6) Kosuke Tsuchiya, 7) Hideharu Takimoto |
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勤務先(英) | 1) AVL Japan, 2) AVL Japan, 3) AVL Japan, 4) SUBARU, 5) SUBARU, 6) SUBARU, 7) SUBARU |
抄録 | 近年、自動車開発に対するフロントローディングの要求は益々強まっており、特に運転性適合ではドライバーの主観評価によらない客観的な評価手法として、官能評点を物理パラメータに置き換えて評価する手法が求められる。本稿では、運転性評価ツールおよび自動適合ツールを使用した台上運転性適合手法を示す。 |
抄録(英) | In recent years, the demand for front-loading in vehicle development has been increasing, and in particular, objective evaluation method that does not rely on subjective evaluation of driver is required for drivability calibration, in which subjective rating scores are replaced by physical parameters. In this paper, a bench drivability calibration method using drivability evaluation tools and automatic calibration tools is presented. 翻訳 |