構造方程式モデリングに基づく二輪車ライダの予防安全システムの提案
Proposal of an Active Safety System for Motorcycle Riders Based on Structural Equation Modeling
- 提供方法
- 本サイト上にてダウンロード・閲覧可
- 形態
- 価格
- 一般価格(税込):¥1,100 会員価格(税込):¥880
- 文献番号
- 20225240
- 文献・情報種別
- 学術講演会予稿集(春)
No.54-22
- 掲載ページ
- 1-6(Total 6 p)
- 発行年月
- 2022年 5月
- 出版社
- (公社)自動車技術会
- 言語
- 日本語
- イベント
- 2022年春季大会
書誌事項
著者 | 1) 山本 稜, 2) Kifle Hailu, 3) 鈴木 桂輔 |
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著者(英) | 1) Ryo Yamamoto, 2) Kifle Hailu, 3) Keisuke Suzuki |
勤務先 | 1) 香川大学, 2) 香川大学, 3) 香川大学 |
勤務先(英) | 1) Kagawa University, 2) Kagawa University, 3) Kagawa University |
抄録 | 構造方程式モデリングを用いて,通常の走行状態での車両状態量と出会い頭衝突リスクとの因果関係を分析し,横方向のふらつき量と衝突リスクとの間に相関があることを明らかにした.ついで,ふらつき量を二輪車ライダに情報提示するシステムを提案し,シミュレータ実験において,衝突リスクが低減することを確認した. |
抄録(英) | Using Structural Equation Modeling, we analyzed the causal relationship between the state variables under ordinal driving conditions of motorcycles and the risk of collision at an encounter and clarified that there is a correlation between the amount of lateral wobble and the risk of collision at intersection. We then proposed an active safety system to present information on the amount of wobble to the motorcycle rider and confirmed that the system reduced the risk of collision in riding simulator experiments. 翻訳 |