停車制御開始位置への依存度を低減する自動駐機向け経路生成アルゴリズムの開発
Development of Path Planning Algorithm for Self-Parking Decrease Dependence of Maneuver Position
- 提供方法
- 本サイト上にてダウンロード・閲覧可
- 形態
- 価格
- 一般価格(税込):¥1,100 会員価格(税込):¥880
- 文献番号
- 20225244
- 文献・情報種別
- 学術講演会予稿集(春)
No.55-22
- 掲載ページ
- 1-6(Total 6 p)
- 発行年月
- 2022年 5月
- 出版社
- (公社)自動車技術会
- 言語
- 日本語
- イベント
- 2022年春季大会
書誌事項
著者 | 1) 長谷島 範安, 2) 緒方 健人 |
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著者(英) | 1) Noriyasu Hasejima, 2) Takehito Ogata |
勤務先 | 1) 日立製作所, 2) 日立製作所 |
勤務先(英) | 1) Hitachi, 2) Hitachi |
抄録 | 物流倉庫内の省力化に向け、自動搬送車の運用が始まっている。自動搬送車では、搬出口や駐機場への停車は必要不可欠となる。本報告では、極低速域において前進時と後退時の車両挙動が同様であることに着目し、駐機位置からの出庫経路と制御開始位置との関係に基づく経路生成アルゴリズムを開発したことについて述べる。 |
抄録(英) | Automated Guided Vehicles have begun to be used to save labor in distribution warehouses. It is essential for automatic guided vehicles to stop at loading docks and parking lots. In this paper, we describe the development of a Path planning algorithm based on the relationship between the park out path from the parking position and maneuver position, focusing that the vehicle behavior in drive and reverse are equivalent in the extremely low speed range. 翻訳 |