自動運転におけるリスク最小化制御の分類
Classification of Minimal Risk Maneuver for Automated Driving
- 提供方法
- 本サイト上にてダウンロード・閲覧可
- 形態
- 価格
- 一般価格(税込):¥1,100 会員価格(税込):¥880
- 文献番号
- 20225249
- 文献・情報種別
- 学術講演会予稿集(春)
No.56-22
- 掲載ページ
- 1-6(Total 6 p)
- 発行年月
- 2022年 5月
- 出版社
- (公社)自動車技術会
- 言語
- 日本語
- イベント
- 2022年春季大会
書誌事項
著者 | 1) 吉野 純司, 2) 平岡 敏洋, 3) 霜野 慧亮, 4) 梅田 学, 5) 須田 義大 |
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著者(英) | 1) Junji Yoshino, 2) Toshihiro Hiraoka, 3) Keisuke Shimono, 4) Manabu Umeda, 5) Yoshihiro Suda |
勤務先 | 1) 東京大学大学院, 2) 東京大学, 3) 東京大学, 4) 東京大学, 5) 東京大学 |
勤務先(英) | 1) The University of Tokyo, 2) The University of Tokyo, 3) The University of Tokyo, 4) The University of Tokyo, 5) The University of Tokyo |
抄録 | レベル3以下の自動運転においてシステムから運転権限移譲要求が発せられた後に,一定時間内に運転者が対応しない場合や,レベル4自動運転車において運行設計領域外に出る場合などには,リスク最小化制御で車両を停止させる.本稿では,MRMの発動条件とそれに対応する適切なリスク最小化制御を分類する. |
抄録(英) | A minimal risk maneuver (MRM) stops a vehicle in a case when the driver does not respond to the request to intervene (RTI) delivered from the system of Level 3 or lower automated driving or in a case when Level 4 automated driving vehicle will go out of the operational design domain (ODD). This manuscript classifies the triggering conditions of MRM and the corresponding appropriate MRM. 翻訳 |