ハイブリッド乗用車の燃費や排ガス等性能への環境温度影響(第二報)
Effect of Ambient Temperature on Fuel Economy and Emission Performance of Some Gasoline Hybrid Vehicles (Second Report)
- 提供方法
- 本サイト上にてダウンロード・閲覧可
- 形態
- 価格
- 一般価格(税込):¥1,100 会員価格(税込):¥880
- 文献番号
- 20225351
- 文献・情報種別
- 学術講演会予稿集(春)
No.79-22
- 掲載ページ
- 1-6(Total 6 p)
- 発行年月
- 2022年 5月
- 出版社
- (公社)自動車技術会
- 言語
- 日本語
- イベント
- 2022年春季大会
書誌事項
著者 | 1) 近藤 美則, 2) 山田 裕之, 3) 伏見 暁洋, 4) 齊藤 勝美 |
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著者(英) | 1) Yoshinori Kondo, 2) Hiroyuki Yamada, 3) Akihiro Fushimi, 4) Katsumi Saitoh |
勤務先 | 1) 国立環境研究所, 2) 東京電機大学, 3) 国立環境研究所, 4) イサラ研究所 |
勤務先(英) | 1) National Institute for Environmental Studies, 2) Tokyo Denki University, 3) National Institute for Environmental Studies, 4) Environmental Science Analysis & Research Laboratory |
抄録 | 小出力モータを採用した軽乗用車及び乗用車の複数のハイブリッド車を対象にWLTC(Low, Middle, High, extraHi)を速度パターンとして、試験時の環境温度を複数(−7℃、0℃、23℃等)を変えたシャシーダイナモ試験を実施した。その結果、常温の燃費や排ガス等性能に比べて、低温下では大きな差異を確認した。 |
抄録(英) | Small or Compact gasoline hybrid passenger vehicles were examined with a chassis dynamometer equipment under some ambient conditions like 266K, 273K and 296K. Driving cycles adopted are WLTC (L, M, H and extraH) mode. The large differences on fuel economy and emission performance were found between the result in 296K and those in lower temperature. 翻訳 |