自動車通電部位の錆生成に関する机上検討手法
Method of Verification on the Desktop about Rust Generation on Energized Part in Car
- 提供方法
- 本サイト上にてダウンロード・閲覧可
- 形態
- 価格
- 一般価格(税込):¥1,100 会員価格(税込):¥880
- 文献番号
- 20236276
- 文献・情報種別
- 学術講演会予稿集(秋)
No.145-23
- 掲載ページ
- 1-3(Total 3 p)
- 発行年月
- 2023年 10月
- 出版社
- (公社)自動車技術会
- 言語
- 日本語
- イベント
- 2023年秋季大会
書誌事項
著者 | 1) 内田 晃 |
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著者(英) | 1) Akira Uchida |
勤務先 | 1) SUBARU |
勤務先(英) | 1) SUBARU |
抄録 | 電源システムなどの自動車の中で大電流が通電される部位に対する,錆生成の推定手法構築を試みている.電源システムは錆による機能失陥が顕著な部位であることに加え,常態的に電場が印加され錆生成に影響するという特異性を持つ.手法構築のために実施したモデル解析および実機計測の結果を報告する. |
抄録(英) | I try estimated technique construction of the rust generation for the part where high current is energized in the cars such as power supply systems. The power supply system has specificity that an electric field is applied normally and influences rust generation in addition to a function failure caused by the rust being a remarkable part. I report the result of the model analysis that I carried out for technique construction and the actual machine measurement. 翻訳 |