含酸素燃料のディーゼル燃焼特性と高効率・低エミッション化に対するポテンシャル
Characteristics of diesel combustion with oxygenated fuels and the potential for improvements in thermal efficiencies and emissions
- 提供方法
- 本サイト上にてダウンロード・閲覧可
- 形態
- 価格
- 一般価格(税込):¥1,100 会員価格(税込):¥880
- 文献番号
- 20224081
- 文献・情報種別
- シンポジウムテキスト
No.17-21
- 掲載ページ
- 1-32(Total 32 p)
- 発行年月
- 2022年 1月
- 出版社
- (公社)自動車技術会
- 言語
- 日本語
- イベント
- JSAE 2021年度シンポジウム
書誌事項
カテゴリ | PPT資料 |
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カテゴリ(英) | PPT slides 翻訳 |
著者 | 1) 小川 英之, 2) 河辺 隆夫, 3) 井ノ上 和憲, 4) 小橋 好充, 5) 柴田 元 |
著者(英) | 1) Hideyuki Ogawa, 2) Takao Kawabe , 3) Kazunori Inoue , 4) Yoshimitsu Kobashi , 5) Gen Shibata |
勤務先 | 1) 北海道大学大学院, 2) 北海道大学大学院, 3) 北海道大学大学院, 4) 北海道大学大学院, 5) 北海道大学大学院 |
勤務先(英) | 1) Hokkaido University, 2) Hokkaido University, 3) Hokkaido University, 4) Hokkaido University, 5) Hokkaido University |
抄録 | ディーゼルエンジンにおいて,高含酸素燃料を用いるとともにクールドEGRと三元触媒を併用することで,広い運転条件範囲で超低エミッション運転が可能となることを示した.さらに,定容容器内の間欠噴霧燃焼において後燃え低減機構を明らかにし,実機において高効率化に対する高いポテンシャルを実証した. |
抄録(英) | Ultra low exhaust gas emissions over wide operating ranges including stoichiometric conditions with combinations of highly oxygenated fuels, large quantities of cooled EGR, and a three-way catalyst were established in a diesel engine. The mechanism of afterburning reduction and the structure differences in the fuel spray with changing oxygen content of the fuel were investigated in a constant volume vessel, showing that higher oxygen content fuel can effectively reduce afterburning with smaller equibalance ratios in the inside of the spray. Higher indicted thermal efficiencies due to the reduction in afterburning with increasing oxygen contents were confirmed in second diesel engine. 翻訳 |