EV・HEV用モータの活用事例紹介
Introduction of application examples of EV and HEV
- 提供方法
- 本サイト上にてダウンロード・閲覧可
- 形態
- 価格
- 一般価格(税込):¥1,100 会員価格(税込):¥880
- 文献番号
- 20224234
- 文献・情報種別
- シンポジウムテキスト
No.24-21
- 掲載ページ
- 1-32(Total 32 p)
- 発行年月
- 2022年 3月
- 出版社
- (公社)自動車技術会
- 言語
- 日本語
- イベント
- JSAE 2021年度シンポジウム
書誌事項
カテゴリ | PPT資料 |
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カテゴリ(英) | PPT slides 翻訳 |
著者 | 1) 藤原 俊吾, 2) 仲田 徹, 3) 田中 章博 |
著者(英) | 1) Shungo Fujiwara, 2) Toru Nakada , 3) Akihiro Tanaka |
勤務先 | 1) 日産自動車株式会社, 2) 日産自動車株式会社, 3) 日産自動車株式会社 |
勤務先(英) | 1) Nissan Motor Co., Ltd., 2) Nissan Motor Co., Ltd., 3) Nissan Motor Co., Ltd. |
抄録 | 現在の電動車使用モータはIPMSMが主流であり、搭載車によってモータの役割は異なる。日産ではHEV用モータでは解析による詳細寸法検討によって大幅なトルクリプル低減を達成。第2世代e-POWER用モータでは、モータの損失分析に基づいて導き出したロータコア形状工夫により、鉄損を38%,モータ総損失を10%削減することに成功した。 |
抄録(英) | Currently, IPMSM is the mainstream of motors used in electric vehicles, and the role of the motor differs depending on the vehicle. Nissan has achieved a significant reduction in torque ripple in HEV motors by examining detailed dimensions through analysis. In the 2nd generation e-POWER motor, we succeeded in reducing iron loss by 38% and total motor loss by 10% by devising the shape of the rotor core derived based on the loss analysis of the motor. 翻訳 |