性能設計段階における“TM Tire Model”の活用事例
Application of "TM Tire Model" in the performance design phase
- 提供方法
- 本サイト上にてダウンロード・閲覧可
- 形態
- 価格
- 一般価格(税込):¥1,100 会員価格(税込):¥880
- 文献番号
- 20224237
- 文献・情報種別
- シンポジウムテキスト
No.25-21
- 掲載ページ
- 1-4(Total 4 p)
- 発行年月
- 2022年 3月
- 出版社
- (公社)自動車技術会
- 言語
- 日本語
- イベント
- JSAE 2021年度シンポジウム
書誌事項
著者 | 1) 豊島 貴行 |
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著者(英) | 1) Takayuki TOYOSHIMA |
勤務先 | 1) 株式会社 本田技術研究所 |
勤務先(英) | 1) Honda R&D Co., Ltd |
抄録 | 自動車開発の比較的初期段階におけるシャシーの仕様検討,とりわけ操縦安定性に関する性能設計において,タイヤの仕様も考慮してシャシの仕様検討を同時に進める手段として TM Tire Model を考案した.TM Tire Model はコーナリングパワーを精度よく同定する物理特性タイヤモデルである.本セクションでは TM Tire Model の概要とその適用事例について紹介する. |
抄録(英) | Tread Mechanics(TM)Tire Model was devised as a means to simultaneously study the chassis specifications in consideration of the tire specifications in the chassis specifications study in the relatively early stage of automobile development, especially in the performance design related to steering stability. The TM Tire Model is a physical characteristic tire model that accurately identifies cornering power. The outline of TM Tire Model and its application examples are introduced. 翻訳 |