レーシングタイヤのコーナリング性能台上評価手法について
Bench test method for racing tires
- 提供方法
- 本サイト上にてダウンロード・閲覧可
- 形態
- 価格
- 一般価格(税込):¥1,100 会員価格(税込):¥880
- 文献番号
- 20224238
- 文献・情報種別
- シンポジウムテキスト
No.25-21
- 掲載ページ
- 1-23(Total 23 p)
- 発行年月
- 2022年 3月
- 出版社
- (公社)自動車技術会
- 言語
- 日本語
- イベント
- JSAE 2021年度シンポジウム
書誌事項
カテゴリ | PPT資料 |
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カテゴリ(英) | PPT slides 翻訳 |
著者 | 1) 久保 直也 |
著者(英) | 1) Kubo Naoya |
勤務先 | 1) 住友ゴム工業 |
勤務先(英) | 1) SUMITOMO RUBBER INDUSTRIES,LTD. |
抄録 | レーシングタイヤの開発では、高負荷高速走行時の特性把握が求められる。特にタイヤは、低温から高温迄の広い領域でゴムの温度依存性を把握する必要がある。今回、レース中のタイヤ表面温度と内部温度を実車状態に合わせるためのインサイドドラム装置とその負荷方法を導く事で性能予測が可能になったので報告する。 |
抄録(英) | In the development of racing tires, it is necessary to understand the characteristics during high-load and high-speed accelerating. Particularly for tires, it is necessary to understand the temperature dependency of rubber in a wide range from low to high temperature. In this time, we report that it is possible to predict the performance by deriving the inside drum machine and its loading method to match the tire surface and internal temperature during actual vehicle performance in the car race. 翻訳 |