筒内直噴ニアゼロエミッション水素エンジンの高圧縮比化に伴う筒内気柱振動発生の特性
Characteristics of In-cylinder Pressure Oscillation by Increased Compression Ratio in Direct Injection Near-Zero Emission Hydrogen Engines
- 提供方法
- 本サイト上にてダウンロード・閲覧可
- 形態
- 価格
- 一般価格(税込):¥1,100 会員価格(税込):¥880
- 文献番号
- 20214828
- 文献・情報種別
- シンポジウムテキスト
- 掲載ページ
- 1-5(Total 5 p)
- 発行年月
- 2021年 12月
- 出版社
- (公社)自動車技術会 & (一社)機械学会
- 言語
- 日本語
書誌事項
著者 | 1) 茂木 優樹, 2) 吉間 達郎, 3) 堀口 真実, 4) 小川 裕也, 5) 及川 昌訓, 6) 高木 靖雄, 7) 三原 雄司 |
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著者(英) | 1) Yuki Mogi, 2) Tatsuro Kichima, 3) Mami Horiguchi, 4) Yuya Ogawa, 5) Masakuni Oikawa, 6) Yasuo Takagi, 7) Yuji Mihara |
勤務先 | 1) 東京都市大学大学院, 2) 東京都市大学大学院, 3) 東京都市大学大学院, 4) 東京都市大学, 5) 東京都市大学 総合研究所, 6) 東京都市大学, 7) 東京都市大学 総合研究所 |
勤務先(英) | 1) Graduate School of Tokyo City University, 2) Graduate School of Tokyo City University, 3) Graduate School of Tokyo City University, 4) Tokyo City University, 5) Tokyo City University Advanced Research Laboratories, 6) Tokyo City University, 7) Tokyo City University Advanced Research Laboratories |
抄録 | 筒内直噴希薄燃焼ニアゼロエミッション水素エンジンの高圧縮比化によって,大幅な図示熱効率の向上を実現することができた.20:1近傍の圧縮比化でもノッキングの発生は抑えられているが,希薄混合気かつ低負荷条件でも筒内の気柱振動が発生すること,過濃化によってもそのレベルが高くならことなど,その発生のメカニズムが炭化水素系燃料とは異なり,混合気の均質化が難しい水素燃料固有の現象であることを明らかにした. |
抄録(英) | Development of energy resources are being targeted to resolve global warming, atmospheric contamination and fossil resource depletion. Among them, hydrogen, which can be produced from renewable energy and emit any CO2 by combustion is attracting attentions. In application of hydrogen to IC engines, authors proposed a new combustion concept called PCC (Plume Ignition and Combustion Concept), which significantly reduced NOx emissions during high-load operation and achieved high thermal efficiency through combination of lean-burning with jet optimization. In this study, characteristics of in-cylinder pressure oscillation which became evident by increasing compression ratio to achieve much more improved thermal efficiency are evaluated. 翻訳 |