低温条件下におけるディーゼル噴霧の燃料噴射特性
Fuel Injection Characteristics of Diesel Spray under Low Temperature Conditions
- 提供方法
- 本サイト上にてダウンロード・閲覧可
- 形態
- 価格
- 一般価格(税込):¥1,100 会員価格(税込):¥880
- 文献番号
- 20214883
- 文献・情報種別
- シンポジウムテキスト
- 掲載ページ
- 1-5(Total 5 p)
- 発行年月
- 2021年 12月
- 出版社
- (公社)自動車技術会 & (一社)機械学会
- 言語
- 日本語
書誌事項
著者 | 1) 伊藤 嘉浩, 2) 林田 和宏, 3) 胡 杰, 4) 角田 直人, 5) 南 利貴 |
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著者(英) | 1) Yoshihiro Ito, 2) Kazuhiro Hayashida, 3) Jie Hu, 4) Naoto Tsunoda, 5) Toshitaka Minami |
勤務先 | 1) 北見工業大学大学院, 2) 北見工業大学, 3) 北見工業大学, 4) いすゞ自動車(株), 5) いすゞ自動車(株) |
勤務先(英) | 1) Graduate School of Kitami Institute of Technology, 2) Kitami Institute of Technology, 3) Kitami Institute of Technology, 4) Isuzu Motors Limited, 5) Isuzu Motors Limited |
抄録 | ディーゼル機関は,火花点火機関と比べ,熱効率が高く,CO2排出量が少ないといったメリットがある一方,低温時において,始動性が悪いことや青白煙の発生などのデメリットがある.これらは燃料噴霧の良否に大きく依存するため,そのディーゼル噴霧の特性を把握する必要がある.そこで,低温条件下での燃料噴射条件と雰囲気圧力の変化が,燃料噴射の時間的特性(噴射特性)に及ぼす影響について調査した. |
抄録(英) | In order to understand the characteristics of diesel spray under low temperature conditions, it is important to understand the temporal variation of fuel injection rate. In this study, the effects of fuel injection conditions and atmospheric pressure on fuel injection rate under low temperature conditions were investigated using momentum flux. Obtained results show that the start of injection delays and the rate of fuel injection decreases with decreasing fuel temperature due to increasing the fuel viscosity. In the case of a short injection duration, the end of injection becomes faster as the fuel temperature decreases. 翻訳 |