タイヤ内蔵コイルを使用した走行中非接触給電
Dynamic Wireless Power Transfer with In-tire Coils
- 提供方法
- 本サイト上にてダウンロード・閲覧可
- 形態
- 価格
- 一般価格(税込):¥1,100 会員価格(税込):¥880
- 文献番号
- 20234113
- 文献・情報種別
- シンポジウムテキスト
No.08-22
- 掲載ページ
- 66-78(Total 13 p)
- 発行年月
- 2023年 2月
- 出版社
- (公社)自動車技術会
- 言語
- 日本語
- イベント
- JSAE 2022年度シンポジウム
書誌事項
カテゴリ | PPT資料 |
---|---|
カテゴリ(英) | PPT slides 翻訳 |
著者 | 1) 角谷 勇人, 2) 高橋 英介, 3) 山口 宜久, 4) 谷 恵亮, 5) 清水 修, 6) 藤本 博志, 7) 郡司 大輔, 8) 桑山 勲 |
著者(英) | 1) Hayato Sumiya, 2) Eisuke Takahashi, 3) Nobuhisa Yamaguchi, 4) Keisuke Tani, 5) Osamu Shimizu, 6) Hiroshi Fujimoto, 7) Daisuke Gunji, 8) Isao Kuwayama |
勤務先 | 1) 株式会社デンソー, 2) 株式会社デンソー, 3) 株式会社デンソー, 4) 株式会社デンソー, 5) 東京大学, 6) 東京大学, 7) 日本精工, 8) ブリヂストン |
勤務先(英) | 1) DENSO CORPORATION, 2) DENSO CORPORATION, 3) DENSO CORPORATION, 4) DENSO CORPORATION, 5) The University of Tokyo, 6) The University of Tokyo, 7) NSK, 8) Bridgestone |
抄録 | 走行中非接触給電を実現する課題として電力伝送の高効率化,漏洩磁界の抑制が挙げられる。これらを実現するためには送受電コイル間ギャップの短縮が有効であり,それを実現するコイル構造としてタイヤ内へのコイル配置の検討を行った。有効性を実験車両にて確認をしたため報告する。 |
抄録(英) | To reduce the leakage electromagnetic fields and to increase the efficiency of power transfer are the important issue for Dynamic wireless transfer system. In order to solve these problems, Shortening the gap between the transmitting and receiving coils is effective. Focusing on the tires, which are the only part of the automobile that is placed on the ground, we propose a new coil configuration in which the coils are placed inside the tire. The effectiveness of this method is demonstrated by simulations and experiments. 翻訳 |