第1報 新型SKYACTIV-D3.3の開発 直列6気筒の大排気量コンセプトと燃焼改善による提供価値
Development of New Generation SKYACTIV-D 3.3 (First Report) Value provided by a large-displacement concept of inline six-cylinder engine and combustion improvement
- 提供方法
- 本サイト上にてダウンロード・閲覧可
- 形態
- 価格
- 一般価格(税込):¥1,100 会員価格(税込):¥880
- 文献番号
- 20234122
- 文献・情報種別
- シンポジウムテキスト
No.09-22
- 掲載ページ
- 32-47(Total 16 p)
- 発行年月
- 2023年 2月
- 出版社
- (公社)自動車技術会
- 言語
- 日本語
- イベント
- JSAE 2022年度シンポジウム
書誌事項
カテゴリ | PPT資料 |
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カテゴリ(英) | PPT slides 翻訳 |
著者 | 1) 森永 真一, 2) 松尾 建, 3) 志茂 大輔 |
著者(英) | 1) Shinichi Morinaga, 2) Takeru Matsuo, 3) Daisuke Shimo |
勤務先 | 1) マツダ株式会社, 2) マツダ株式会社, 3) マツダ株式会社 |
勤務先(英) | 1) Mazda Motor Corporation, 2) Mazda Motor Corporation, 3) Mazda Motor Corporation |
抄録 | 新直列6気筒3.3Lのディーゼルエンジンを開発し,大排気量による高い出力性能と理想的な燃焼追及により,幅広い運転領域において世界最高レベルの熱効率とクリーン排気を実現した.それにより,直6エンジンサウンドと力強いトルク性能による「走る歓び」および抜群の燃費性能による「優れた環境性能」を提供する. |
抄録(英) | A new 3.3-liter inline six-cylinder diesel engine has been developed. In addition to the high power realized by its large displacement, the combination of the large displacement and a new combustion method devised in pursuit of ideal combustion has achieved the world’s highest. level of thermal efficiency and clean emissions in a wide operating range. The engine is therefore able to deliver “driving pleasure” enhanced by its six-cylinder sound and strong torque and “outstanding environmental performance” thanks to its distinguishingly low fuel consumption. 翻訳 |