ブレーキ粉塵計測とEuro7排出ガス規制対応について
Brake emission measurement and compliance with Euro 7 emission regulations
- 提供方法
- 本サイト上にてダウンロード・閲覧可
- 形態
- 価格
- 一般価格(税込):¥1,100 会員価格(税込):¥880
- 文献番号
- 20234724
- 文献・情報種別
- シンポジウムテキスト
No.08-23
- 掲載ページ
- 14-29(Total 16 p)
- 発行年月
- 2023年 11月
- 出版社
- (公社)自動車技術会
- 言語
- 日本語
- イベント
- JSAE 2023年度シンポジウム
書誌事項
カテゴリ | PPT資料 |
---|---|
カテゴリ(英) | PPT slides 翻訳 |
著者 | 1) 大平 朗宏 |
著者(英) | 1) Akihiro Ohira, 2) Christian Wanek-Rüdiger |
勤務先 | 1) エイヴィエルジャパン株式会社 |
勤務先(英) | 1) AVL JAPAN K.K., 2) AVL List GmbH |
抄録 | ブレーキ粉塵に対する排出規制は、次期Euro7規制の焦点の一つとなっている。AVLでは、Global Technical Regulationで規定された試験法を実現するため、独自の技術を駆使して試験システムの開発と設計を行ってきた。またNH3計測については、その高い粘性と水溶性のため、測定方法を問わず正確にサンプリングを行うことが求められる。 |
抄録(英) | Brake emission is one of the dominant sources of traffic-related particulate matter emissions and is clearly one of the focal points for the upcoming Euro 7 legislation. AVL supports with state-of-the-art instrumentation and methodology, following a new and complex measurement method stated in the Global technical regulations.In addition, NH3 is also newly introduced to the list of regulated exhaust gas components. As NH3 has higher viscosity and water solubility than other gases, "accurate sampling" is important for both direct and diluted measurements. 翻訳 |