中型ハイブリッド車用 e:HEV コンポーネントの開発
Development of the new e:HEV components for the mid-size hybrid vehicles
- 提供方法
- 本サイト上にてダウンロード・閲覧可
- 形態
- 価格
- 一般価格(税込):¥1,100 会員価格(税込):¥880
- 文献番号
- 20234508
- 文献・情報種別
- シンポジウムテキスト
No.09-23
- 掲載ページ
- 31-45(Total 15 p)
- 発行年月
- 2023年 11月
- 出版社
- (公社)自動車技術会
- 言語
- 英語
- イベント
- JSAE 2023年度シンポジウム
書誌事項
カテゴリ | PPT資料 |
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カテゴリ(英) | PPT slides 翻訳 |
著者 | 1) 河野 正人 |
著者(英) | 1) Masato Kawano |
勤務先 | 1) 本田技研工業株式会社 |
勤務先(英) | 1) Honda Motor Co., Ltd. |
抄録 | ハイブリット車グローバル適用拡大の為、各地域ニーズに対応出来る駆動力設定自由度の高いユニット開発を行った。モータ回転数向上により車速を向上させ、モータとジェネレータを平行軸に配置しエンジン直結ギアを2段設けると共に、ジェネレータ小径化やPCU高密度化により、従来同等のエンジンルーム搭載性を維持した。 |
抄録(英) | For the global deployment of hybrid vehicles, we have developed a unit with high flexibility in driving force setting that can respond to different requirements in different regions. The vehicle speed is increased by improving the motor rotation speed. By arranging the drive motor and generator on parallel axis, it is possible to achieve a 2-stage engine direct driving gear. The equivalent engineroom packaging has been maintained by reducing the generator diameter and increasing the PCU density. 翻訳 |