TPA の基礎理論 従来法とBlocked force TPA
Fundamental theory of TPA Conventional and Blocked force TPA
- 提供方法
- 本サイト上にてダウンロード・閲覧可
- 形態
- 価格
- 一般価格(税込):¥1,100 会員価格(税込):¥880
- 文献番号
- 20234856
- 文献・情報種別
- シンポジウムテキスト
No.11-23
- 掲載ページ
- 41-49(Total 9 p)
- 発行年月
- 2023年 12月
- 出版社
- (公社)自動車技術会
- 言語
- 日本語
- イベント
- JSAE 2023年度シンポジウム
書誌事項
カテゴリ | PPT資料 |
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カテゴリ(英) | PPT slides 翻訳 |
著者 | 1) 吉村 卓也 |
著者(英) | 1) Takuya Yoshimura |
勤務先 | 1) 東京都立大学 |
勤務先(英) | 1) Tokyo Metropolitan University |
抄録 | 自動車における振動騒音対策においては,伝達経路解析(TPA) を行い,その寄与を明らかした上で対策検討を進めることが有用である.また,このための新たな解析法として,近年 Blocked force 法が提案され,幅広く利用されつつある.本講演では,これらの方法の基礎理論やその特徴について触れ,活用のためのヒントを探る. |
抄録(英) | For noise and vibration of automobile, it is useful to conduct TPA(transfer path analysis) and look for a counter measure based on the analytical results. Furthermore, the Blocked Force is newly proposed as a new approach for TPA and it has been widely used. In this lecture fundamental theories and features of these approach are summarized, and the hints for making use of results are also mentioned. 翻訳 |