150kW走行中ワイヤレス給電の研究
Study of 150kW Dynamic Wireless Power Transfer
- 提供方法
- 本サイト上にてダウンロード・閲覧可
- 形態
- 価格
- 一般価格(税込):¥1,100 会員価格(税込):¥880
- 文献番号
- 20234743
- 文献・情報種別
- シンポジウムテキスト
No.20-23
- 掲載ページ
- 78-85(Total 8 p)
- 発行年月
- 2024年 2月
- 出版社
- (公社)自動車技術会
- 言語
- 日本語
- イベント
- JSAE 2023年度シンポジウム
書誌事項
カテゴリ | PPT資料 |
---|---|
カテゴリ(英) | PPT slides 翻訳 |
著者 | 1) 勝谷 仁 |
著者(英) | 1) Jin Katsuya |
勤務先 | 1) 株式会社本田技術研究所 |
勤務先(英) | 1) Honda Ramp;D Co., Ltd. |
抄録 | CO2の大幅削減のため,乗用車の電動化は必須であり,電池搭載量を削減可能な走行中充電が必要である.敷設にかかるコストは設置台数に相関が大きく高出力化が必要となる.本講演では,車載可能なサイズ制約の下での高出力化の実機検証結果と,その達成手法について紹介する. |
抄録(英) | Electrification of passenger cars is essential for the drastic reduction of CO2, and charging while driving is necessary to reduce the amount of battery. The cost of installation is highly correlated with the number of units installed, and higher output is required. In this report, we will study high power output that can greatly reduce the amount of batteries installed even under the size restrictions that can be mounted on the vehicle, and describe the verification results with an actual machine. 翻訳 |